Європейські моделі філософування: від античності до сьогодення
Анотація
до навчальної дисципліни
«Європейські моделі філософування:
від античності до сьогодення»
Автор і викладач – Сватко Юрій Іванович,
доктор філологічних наук, професор кафедри
філософії та релігієзнавства НаУКМА,
завідувач кафедри ЮНЕСКО «Права людини,
мир, демократія, толерантність і взаєморозуміння
між народами» в НаУКМА
unsvat@gmail.com || yuriy.svatko@ukma.edu.ua
Пропонована кафедрою філософії та релігієзнавства НаУКМА нормативна навчальна дисципліна «Європейські моделі філософування: від античності до сьогодення» – необхідна складова фахової підготовки магістрів за спеціальністю 033 – Філософія.
Загальна мета викладання дисципліни передбачає ознайомлення студентів-філософів із наріжними теоретичними і практичними засадами європейського філософування та європейського світопочування. Навчальна мета полягає в забезпеченні підвищення рівня магістерської підготовки філософів через професійно орієнтовану специфікацію філософії як окремого виду знання та інтелектуальної діяльності в Європі на тлі узагальненої презентації теорій і практик розуміння філософської справи, а також формування філософського дискурсу від його антично-середньовічних витоків до сьогодення.
В рамках пропонованої дисципліни ключові а) дефініції, б) методи і в) категоріальний апарат європейського філософування як специфічного спілкування зі смислом розглянуто у співвіднесенні з притаманними європейцям культурно-історичними моделями мудрого життя та з огляду на відповідні типи розуміння мудрості. В підсумку культурна історія Європи постає як історія становлення особистісно визначеного світу, а історія європейської філософії – як справжнє «полювання на смисл» в аспектах теоретичного споглядання (античність), жертовного служіння (Середні віки), авторської творчої діяльності (Відродження), наукового пошуку (Нові часи) чи віртуалізованої інтелектуальної гри (сьогодення).
Ця дисципліна викладається у другому семестрі МП-1 і в цілому розрахована на 15 навчальних тижнів (по 3 ауд. год. щотижня; перший тиждень виключно лекційний). Навчальний процес здійснюється у формі аудиторної (лекції – 28 н. г.; семінари і практичні заняття – 14 н. г.), а також самостійної роботи (78 н. г.). Загальна кількість навчальних годин, відведених на опанування дисципліни – 120 (= 4 кредити ІКТС).
Лекції (формат: проблематизована лекція-бесіда) передбачають систематизований і структурований виклад програмного матеріалу, маючи на меті як формування належного рівня знань з дисципліни, так і підтримку самостійних зусиль студентів із засвоєння навчального матеріалу в інтерактивному режимі, в тому числі – за допомогою активних методів навчання.
Семінари і практичні заняття спрямовано на закріплення resp. активізацію і корекцію resp. контроль лекційного матеріалу у формах, відмінних від тих, в яких його було введено (формат: усне опитування / письмовий експрес-контроль, підготовлений монолог, різномодальний діа- та полілог [= полеміка], індивідуальне / групове виконання творчих завдань [у тому числі інтерпретація текстів], мозковий штурм etc.).
Самостійна робота передбачає закріплення і поглиблення теоретичних знань з дисципліни, набуття і вдосконалення практичних навичок бібліографічного пошуку, роботи з першоджерелами, фаховою монографічною літературою та періодикою, написання наукових текстів.
За відповідним рішенням адміністрації НаУКМА знайомство з цією дисципліною може відбуватися в дистанційному режимі – передусім із використанням інструментів е-пошти, YouTube, Zoom, McTeams (корпоративна платформа DistEdu з наявним акаунтом і поштовою скринькою), Google Forms etc. Контактна особа в навчальній групі – староста групи.
Academic Writing (Китаєва)
The course introduces key principles of effective academic writing with special attention to formal style, punctuation, and documentation. It gives hands-on experience in drafting, organizing, revising, and editing academic texts.
Public Speaking for Master Program Students/ Shvydka
This course will help you to develop your self-confidence and actual speaking experience. You will study and prepare the main types of speeches (Informative and Persuasive) and develop a working knowledge of the basic rules for speech preparation and delivery. This course aims to be practical and relevant to your academic and career goals.
Course work
Each class has a speaking assignment and a homework task. Attendance at classes is obligatory both so that you could speak and improve and so that your classmates will be assured of the audience. The deadlines set by the instructor are mandatory. In case of a certified leave, the delay should be confirmed no later than within two weeks.
Requirements for distant mode
The classes are held via Zoom meetings. The students are supposed to join at stated time, be appropriately dressed, and stay with switched camera for the whole period of a lesson.
English Academic Writing
Teacher: Oksana Demydovych
The course is designed for synchronous and asynchronous learning of the writing process from planning and structuring to producing well-organized, clearly developed sentences, paragraphs, varies types of academic texts.
"Метафізика" Арістотеля
Викладач: доц. Тихолаз А.Г.
Метою курсу є поглибленне вивчення центральної філософсько праці Арістотеля «Метафізика». Розглядаються проблеми складу та історії формування тексту «Метафізики», арістотелівське тлумачення предмету філософії, критика платонізму у Арістотеля, методологічні засади «першої філософії», вчення про сутність, теологія Арістотеля, категоріальне вчення. Курс будується на ретельному текстологічному аналізі «Метафізики» й має на меті розвиток у студентів навичок джерелознавчої роботи.