Польська мова (БП 1 група) 2 семестр
Викладач: Катерина Близнюк
2 семестр стартового курсу із вивчення польської мови (від 0 до рівня А1/А2)
Розрахований на студентів, які досі не вчили польської, або тих, хто встиг її забути чи має фрагментарні знання.
Метою курсу є засвоєння студентами польської мови як засобу комунікації з урахуванням важливих мовних і позамовних фактів, пов’язаних із Польщею. До завдань курсу належать: ознайомлення студентів із фонетикою, графікою, орфоепією, граматикою та лексикою польської мови; вироблення навичок читання й слухання неадаптованих текстів; орієнтація у професійній термінології та науковій лексиці; напрацювання вмінь писання, читання і говоріння.
Риторика
Анотація
до навчальної дисципліни «Риторика»
Автор і викладач – Сватко Юрій Іванович,
доктор філологічних наук, професор кафедри
філософії та релігієзнавства НаУКМА,
завідувач кафедри ЮНЕСКО «Права людини,
мир, демократія, толерантність і взаєморозуміння
між народами» в НаУКМА
unsvat@gmail.com || yuriy.svatko@ukma.edu.ua
Пропонована кафедрою філософії та релігієзнавства НаУКМА нормативна навчальна дисципліна «Риторика» – необхідна складова фахової підготовки бакалаврів за спеціальністю 033 – Філософія.
Вона передбачає теоретичне і практичне знайомство з наріжними складовими класичного канону риторичного знання як завершеної моделі ефективної мовленнєвої поведінки, що лежить в основі стратегій ефективної мирної комунікації європейців, в тому числі в сучасному Світі Людини. В навчальному процесі наголос зроблено на таких професійних проблемах і аспектах:
♦ риторичні максими Світу Людини;
♦ механізми ефективної комунікації;
♦ правила, норми та основні способи переконливого мовлення;
♦ розподіл словесних практик за фактурою і цільовими установками;
♦ структура, зміст, теоретичні засади і прикладний апарат риторики як невід’ємної складової європейської гуманітарної освіти;
♦ технології конструювання риторичних винаходів.
Пропонована дисципліна викладається у другому семестрі БП–3 й у цілому розрахована на 15 навчальних тижнів (по 3 ауд. год. щотижня; перший і другий тижні виключно лекційні). Навчальний процес здійснюється у формі аудиторної (лекції – 28 н. г.; семінари і практичні заняття – 14 н. г.), а також самостійної роботи (78 н. г.). Загальна кількість навчальних годин, відведених на опанування дисципліни, – 120 (= 4 кредити ІКТС).
Лекції (формат: проблематизована лекція–бесіда) передбачають систематизований і структурований виклад програмного матеріалу, маючи на меті як формування належного рівня знань з дисципліни, так і підтримку самостійних зусиль студентів щодо засвоєння навчального матеріалу в інтерактивному режимі, в тому числі – за допомогою активних методів навчання.
Семінари і практичні заняття спрямовано на закріплення resp. активізацію і корекцію resp. контроль лекційного матеріалу у формах, відмінних від тих, в яких його було викладено (формат: усне фронтальне опитування, письмовий експрес-контроль, підготовлений монолог, різномодальний діа– і полілог resp. полеміка, індивідуальне / групове (командне) виконання репродуктивних вправ і творчих завдань, у тому числі – породження / відтворення риторично оформлених текстів, командна комунікація, мозковий штурм etc.).
Самостійна робота передбачає творче опрацювання пропонованих кейсів / першоджерел, критичної літератури і законспектованих матеріалів лекцій; самостійну / командну підготовку до семінарів / практичних занять, поточних і / або проміжних письмових експрес-контролів, а також підсумкового (екзаменаційного) контролю.
За відповідним рішенням адміністрації НаУКМА знайомство з цією дисципліною може відбуватися в дистанційному режимі – передусім із використанням інструментів е-пошти, YouTube, Zoom, McTeams (корпоративна платформа DistEdu з наявним акаунтом і поштовою скринькою), Google Forms etc. Контактна особа в навчальній групі – староста групи.